top of page
Top

Motiverend leidinggeven 

Inleiding

Hoe kan ik als (meewerkend) leidinggevende, op een overtuigende wijze invloed uitoefenen op mijn medewerkers zodat deze instemmen met mijn advies / plan / idee / voorstel / doelstelling? In deze incompanytraining ...

 

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat iemands mening slecht voor minder dan 10% wordt bepaald door wát er gezegd wordt (inhoud). Het merendeel 55% wordt bepaald door hoe iemand eruit ziet en zich gedraagt (non-verbaal visueel gedrag) en 35% door de manier waarop iets gezegd wordt (de stem, non-verbaal auditief gedrag).

Niet de inhoud is dus allesbepalend, maar vooral ook de verpakking. Wij als leidinggevenden moeten dus ons “product” beter gaan “verkopen”. En dat is toch vaak heel andere koek dan waar we voor zijn opgeleid. Wat wil ik bereiken, welke weerstanden kan ik verwachten en hoe pareer ik deze zodat men je gaat volgen in plaats van dat men je gaat bevechten of er voor op de vlucht gaat?

Je functioneert op MBO/HBO/WO  werk- en denkniveau zoals: (meewerkend) leidinggevenden, teamleiders, unitmanagers, zorgmanagers, operationeel managers etc.

Doelgroep

Aanpak

Deze incompanytraining bestaat uit 2 dagdelen. In het eerste dagdeel wordt 'interactieve theorie' behandeld. In het tweede dagdeel wordt er geoefend door middel van simulatiegesprekken met een actrice.

 

In de trainingen komen de volgende programmaonderdelen aan bod:

 

• praktisch hanteerbare gesprekstechnieken als basis: verbaal en non-verbaal
• het gesprek beïnvloeden via het model van de Roos van Leary en het kernkwadrant
• het herkennen van en het omgaan met verschillende bezwaren
• hoe gebruik je je (sub)assertiviteit?
• het (niet financieel) belonen, hoe doe je dat?

Het programma kan per dagdeel (3 of 4 uur) worden afgenomen.

Aan het einde van de training is de deelnemer zich bewust van hoe het gedrag van de één het gedrag van de ander kan beïnvloeden.

 

Hoe zij haar doelstelling overtuigender kan brengen zodat de deelnemers zich meer ontspannen, enthousiast en betrokken gaan voelen bij het gepresenteerde. Hoe zij met weerstanden van verschillende deelnemers kan omgaan (verschillende competenties van de gesprekspartner) zodat het “produkt gekocht” gaat worden.

Resultaat

Kosten

Datum en tijdstip

Na een vrijblijvend intakegesprek ontvangt u een op maat samengestelde offerte

De datum of data worden in onderling overleg vastgesteld, evenzo de tijdstippen. U kunt dus zelf bepalen of u ’s morgens, s’ middags of aansluitend aan de werktijd de training wilt volgen.

Doelgroep
Aanpak
Resultaat
Kosten
Datum
Incompany > Motiverend leidinggeven
Inleiding
bottom of page